September je pre Slovensko kritický, preto Úrad verejného zdravotníctva opätovne zaviedol niektoré opatrenia, ktoré majú zabrániť masívnemu šíreniu korona vírusu. Najbližšie týždne budú ťažko prežívať aj podnikatelia v gastro biznise, ktorí sa ešte nespamätali z jarnej krízy. Pokiaľ by znovu došlo k zatvoreniu podnikov a reštaurácií, alebo by museli fungovať v obmedzenom režime, nezvládnu to, upozorňuje iniciatíva Pomoc pre gastro. Preto jej podporovatelia maximálne zodpovedne pristupujú k ochrane svojich hostí a zamestnancov. A vyzývajú tiež návštevníkov, aby tieto nariadenia dodržiavali.

Počty Slovákov nakazených novým korona vírusom začali opäť stúpať v dôsledku importu ochorenia zo zahraničia, napriek tomu vláda zatiaľ neplánuje také zníženie mobility občanov, ako bolo na jar. Vyzýva ich však k zodpovednosti. ,,Naši signatári chcú byť v tomto príkladom. S cieľom ponúknuť hosťom a zamestnancom ochranu pred COVID-19 a bezpečnosť v stravovacom priemysle sa snažia dôsledne dodržiavať hygienické opatrenia,“ povedala Magdaléna Koreny, hovorkyňa Pomoci pre gastro.

K tým základným patrí zabezpečenie dezinfekcie na ruky pri vchode do podniku, časté vetranie priestorov, povinné nosenie rúšok personálom, pravidelná dezinfekcia dotykových plôch, zabezpečenie 2 metrovej vzdialenosti medzi stolmi a ich dezinfekcia po každom zákazníkovi, zabalený príbor donesený obsluhou pred konzumáciou, uprednostňovanie bezkontaktnej platby, denný sanitačný režim, či skrátené otváracie hodiny. ,,Identické opatrenia majú aj v Rakúsku. V Českej republike rovnako vyzývajú na nosenie rúšok v podnikoch a reštauráciách okrem priameho posedenia pri stole, teda s výnimkou konzumácie jedál a nápojov,“ dodala Koreny.

Podnikatelia v gastro biznise si uvedomujú, čo by to pre nich znamenalo, ak by pandémia udrela naplno. Mnohí ani zďaleka nie sú na priemernom obrate pred ,,obdobím korony“. ,,Pokles vnímame hlavne počas obedov z dôvodu pretrvávajúceho Home office mnohých firiem a títo zákazníci nám chýbajú. Taktiež návštevnosti nákupných centier sú celkovo slabšie. Máme veľké obavy z druhej vlny pandémie nakoľko nevieme, ako nastavia opatrenia a ako by nás obmedzili v podnikaní. Opätovné úplne zatvorenie by bolo pre našu spoločnosť likvidačné,“ opísala svoju situáciu Natacha Pacal, prevádzkovateľka siete NP Patisserie, Koliba, Fresh.

Kontakt pre médiá:

Magdaléna Koreny

+421 918 879 067

Koreny.magdalena@gmail.com